Vriendenkring Gebo

Via ons oudercomité dragen heel wat mensen positief bij aan de werking van onze school.

Hoe gebeurt dit?

VISIE Vriendenkring GEBO

De Vriendenkring GEBO is een team van geweldig enthousiaste en betrokken ouders die hun talenten bundelen om een brug te vormen tussen de school en de ouders. Hun doel is constructief samenwerken met de school waar we samen groeien in het communiceren, vertrouwen creëren, en creativiteit stimuleren. Aanvullend hebben we samen oog voor diversiteit, differentiatie en klimaatbewustzijn. Een goede verstandhouding met de directie en de leerkrachten van de school is hierbij van groot belang. Dit gebeurt in een sfeer van vertrouwen, respect en openheid.

MISSIE Vriendenkring GEBO

Ouders die zich vrijwillig inzetten voor de school met volgende doelen:

• O = Ouders: Voor en van ouders.

• U = Uitstraling: We geven een extra uitstraling aan GEBO in Bonheiden en omgeving.

• = Denktank: We bewaken samen de kwaliteit van de MISSIE GEBO.
  • E = Eenheid: Samen vormen we één, met één doel: bijdragen tot de groei van onze kinderen. Hiervoor gaan we in dialoog met de school, leerlingen, en ouders.
  • R = Respect: We zijn vrijwilligers die het GEBO oudercomité vertegenwoordigen voor alle ouders en leerlingen en dit in onderling respect.
  • = Contact: We organiseren activiteiten om zo het contact te bevorderen tussen school en ouders, en om zo de kloof te verkleinen tussen beiden. Het is ook mooi meegenomen als hier opbrengsten uit voortvloeien die terugvloeien naar de school en/of rechtstreeks naar de leerlingen. Activiteiten zijn bijvoorbeeld een koekjesverkoop, ontbijt, koffiemoment, schoolfuif, … .
  • O = Klankbord: We brengen de bezorgdheden van ouders over naar het schoolbestuur en omgekeerd.
  • M = Meehelpen: We helpen mee en bieden ondersteuning bij schoolactiviteiten door de school georganiseerd.
  • = Iedereen: het oudercomité is voor iedereen toegankelijk, voel je je betrokken bij de school, bij de groei van alle kinderen? Wees welkom! Het is een vrijwillig gebeuren, dit maakt het zo mooi. Ieder zet zich in omdat hij/zij erin gelooft niet omdat het moet of omdat er iets tegenover staat.
  • = Tractatie: Op het einde van het schooljaar verzorgen wij oudercomité voor een lekkernij.
  • E = Leerlingen: We zetten ons in voor de leerlingen.

Samenstelling

• Patricia Verschueren Klas 1B

Klasleerkracht 1ste leerjaar
  • Michella Schou Mama van Lina (L4) en Zoë (L3)