6de leerjaar

Bosklassen!

In het begin van het 6de leerjaar vinden we het belangrijk om een leuke en hechte groep te hebben. We gaan dan ook al begin oktober op BOSKLASSEN naar Durbuy! Het hoogtepunt van het schooljaar

bosklassen 2023.pdf8,5 Mb(pdf)

Focus: Secundair onderwijs

Onze prioriteiten in het 6de leerjaar liggen vooral op leerlingen voorbereiden op het middelbaar. Zelfstandigheid en leren leren staan hierbij centraal. Door te werken met een planbord (keuze van volgorde, planning bij de leerlingen) en het werken in sporen (elke leerling werkt op zijn/haar eigen niveau en krijgt ook de kans om dit zelf te bepalen), leggen we veel verantwoordelijkheden bij de kinderen. We begeleiden hen hen hier uiteraard in, zodat ze hier zekerheid in krijgen.

We proberen de kinderen voor te bereiden op de verantwoordelijkheid die ze zullen dragen als ze overstappen naar de grote school. Hierbij zal veel van hun verwacht worden. Uiteraard werken we hier stapsgewijs aan en zijn alle leerlingen op de het einde van het schooljaar klaar om de overstap te maken!

Ons Grey Of The Day bord krijgt vorm!

Elke week komt er maandag een raadsel waarover de leerlingen kunnen nadenken, thuis een babbeltje over kunnen doen of onderling over speculeren. Op vrijdag volgt een kort lesje van +-15 min. waarin eerst het raadsel ontcijferd wordt en daarna kort enkele weetjes en of interessante dingen verteld worden over het onderwerp.

Het is fijn om te zien dat de leerlingen hier echt over spreken en zelf veel info over kunnen brengen. Dit is steeds een momentje waar ze naar uitkijken!

Herbekijk hier de presentatie van de infoavond:

Infoavond 6de 2023.pdf4,7 Mb(pdf)